Kto ťa bude školiť?

najsilnejší tím :-)


GABIKA JARIABKOVÁ

zakladateľka, marketér, fotograf

BMW G 310R

Ja som ten hlas v telefóne. Ja som tie písmená v maily. Presne so mnou komunikujete, keď sa zaujímate o čokoľvek čo má spoločné s moto-skola.sk

Vždy som rada a veľa rozprávala, no a dá sa to na motorke? Vždy som tvrdila, že ja pôjdem autom a na motorku nesadnem. A čo sa stalo? Na scénu prišla Hondička CBR 125. Tú motorku som milovala, drala som ju jak šmirgeľ, žmýkala po obmedzovač, dokonca som si kde- čo dokázala sama opraviť.

Boli aj pády. Aj v stoji, aj za jazdy. Dokonca jeden vážnejší v zákrute, na lístí spôsobil, že som s tým chcela seknúť. Začal sa boj, ale ten dlho netrval. Zobral si ma do rúk náš kamarát Pagy a jeho syn. ( Miško, nemohol, lebo sa nechcel rozvádzať :) ) a posadili ma na Yamahu PV 50. A hooop, Gaba začala kolenovať. Neskutočný pocit, že dokážem ovládať motorku! Že ju dokážem presvedčiť, aby išla a zatáča tam, kam si želám ja, nie vietor. A to všetko bez toho , aby som sa s ňou hádala. Zistila som, že zo zadnou brzdou v náklone je veľká sranda. Naučila som sa úplne a dokonale techniku nákonu. A slabú stránku som vymenila za silnú. Potom prišla Ducati Monster 600, Suzuki GS 500 F a potom naša malá Gabika :)

... nikdy som nebola vášnivou cestovateľkou. No uznajte, sama na moto, v prilbe ticho, len milión myšlienok, ktoré potrebujem neodkladne niekomu povedať, motorka je dotankovaná a viem, že najbližšie tri hodiny nezastavím? No moje nervy!!! To si radšej s Vami pokeckám na moto kurze a spoločne dáme to kolienko..

MIŠO JARIABKA

hlavný inštruktor

BMW R 1250R

Nerád rozprávam o sebe. Som obyčajný chalan. Taký ako Ty. Milujem motorky, jazdenie na nich. Nejdem písať o tom, na čom všetkom som jazdil, kde všade som jazdil, aké motorky som mal, aké mám skúsenosti, koľko krát som dal papulu a akého mám dlhého vtáka. Podľa mňa to o mne nič nehovorí. Napíšem Vám to, čo mám rád. Mám rád, keď dokážem dnes niečo, čo som včera nedokázal. Mám rád keď je motorka pekná, má 4 valce a rajdy dole kopcom. Mám rád ľudí okolo motoriek, lebo sú v pohode. Mám rád koleno na asfalte a nohy na stupačkách. Mám rád otáčky nad osem. Mám rád ruky od oleja. Preto robím to čo robím a robím to najlepšie ako viem. Pretože to skrátka mám rád. A mám rád aj sladkosti.

Ak chcete klasiku tak nech sa páči:

175cm, 85kg (sľubujem, že schudnem), ženatý, jedno dieťa, plešatý, nekomunikatívny

Motorky:

Pekáč, Mustang, Jawa 90 cross, ČZ 175, veľké začali starým fazerom a už to šlo.

Odjazdené:

Reálna premávka, cca 15 tis. ročne, Slovakiaring, Hungaroring, Yas Marina, Estoril, Cartagena...

Skúsenosti:

7 rokov praxe Slovakiaring, inštruktor bezpečnej jazdy, defenzívnej jazdy, škola šmyku, okruhová jazda, off road, vytvorenie kompletnej metodiky tréningu motocyklov na Slovakiaringu, spolupráca s Ministerstvom dopravy a výstavby, oddelením BECEP, tréning ozbrojených zložiek, polície, testovanie motoriek TV, Auto magazín, Svet motocyklov, partner BMW Motorrad Slovensko, vlastná moto-skola.


MAREK SLIŠKA

hlavný inštruktor

BMW K 1200S

Ako 12 ročný som začal jazdiť na otcovej Babete, kraťásky, tričko, slnečné okuliare a cesty popri Váhu boli moje. Párkrát som sa popálil o výfuk, popri tom spravil 2x generálku motora, ale pochopil som že táto cesta ma neskutočne baví. Babeta už nestačila a išlo sa Pionier potom Simson s51 enduro, ktorú som u babky v garáži rozobral do 3 bedničiek a znova poskladal- Skrátka ma zaujímalo, ako to celé funguje. Stále mi nestačilo, a tak som cez zimu postavil starú CZ 175 ktorú sme našli u deda v kôlni

Ako pribúdali kilometre na motorke tak pribúdali aj kamaráti ktorí mali rovnakú krvnú skupinu ako ja. Požičiavali sme si motorky, tak som skúsil MZ 150,MZ 250, Jawa 250 Šport, Crossu 125, 250 atd. V 17 rokoch som si spravil vodičák na veľkú motorku a s kamošom sme si na parťáka kúpili Jawu 350. Ďalej prišla prvá Japonka - Yamaha XT600, ďalej nasledovala Kawasaki KLR600 všetko bez SPZ na hulváta k môjmu obľúbenému Váhu. Potom prišla zmena a kúpil som si prvú športovú motorku Honda CBR 900 RR a začal som cestovať po Slovensku, Masarykov okruh v Brne, Rakúsko, Maďarsko, Čechy. Na Honde CBR900 som najazdi asi 40 000 km mal som ju 2 sezóny. S cébeérouu som bol spokojný tak že som si kúpil 929 a znova na 2 sezóny pri ktorých som pobehal už aj okolité štáty hlavne Chorvátsko. Po modeli Hondy CBR 929 som skúsil ešte 1000 RR. A keďže sa nedá jesť stéle to isté, prišiel rad na Yamahu R1, po nej nasledovala Suzuki GSXR 1000.

Technicky zdatný som bol, takže hral som sa s nastavením podvozk, striedal som rôzne brzdy, pneumatiky a skúšal kombinácie tak aby bola mašina čo najlepšie sériovo vyladená. Ako sa hovorí dovtedy sa s džbánom chodí po vodu, dokedy sa ucho neutrhne. A mne sa utrhlo. Prešiel som na Športovú turistiku Kawasaki ZX12R, po nej Triumph Tiger 1200. Prestal som jazdiť pravidelne okruh a dostal som príležitosť pracovať na Slovakia ringu v Centre bezpečnej jazdy, kde som spoznal super kolektív a kde som posunul svoje vedomosti a skúsenosti o ďalší level. Najazdil som cca 300 000 km na moto a tieto 23 ročné vedomosti rád posúvam ďalej a mam radosť keď moje úsilie v tomto smere ma význam pre ľudí, ktorí majú k motorkám tak blízko ako aj ja.

Marek

PETER "Lyšák" TÓTH

inštruktor

Yamaha MT01

Jazdil som v teplákoch bez prilby; brúsil som gumené šľapky; cítim sa zodpovedný za pád kamaráta; zistil som ako chutí slzák, keď som chcel vysvetliť plechovke pravidlá cestnej premávky; moju druhú motorku som si kúpil týždeň po tom, čo som sa stal otcom...

Každý z nás má kopec príhod o ktorých sa radi rozprávame a ktoré nás posúvajú ďalej...

Jazdiť som začal ako násťročný na babete, pionieri, simsone pri prvom pohľade na MZ-tu som si myslel, že musím mať kanady, aby mi to nezlomilo nohu, keď ju budem nakopávať. Mal som možnosť skúsiť pár motoriek, no učarovalo mi veľkoobjemové V-čko svojím krúťakom a tak sa už tretí rok zoznamujem s mojou MT 01 (všetko je otázka priorít). Som zástanca poctivého, surového železa bez elektroniky. Mojím cieľom je vrátiť sa z jazdy s tým miernym úškrnom a keď odkladám prilbu chcem sa tešiť na ďalší výjazd. Jazda má byť s rešpektom, ale musím mať z nej radosť.

My v moto-škole vám neuberieme z plynu, nezabrzdíme za vás a nebudeme za vás ani predvídať. Vaše ego porazíte iba vy, na druhej strane vám však ukážeme tie správne návyky, na ktorých môžete stavať.

Teším sa na vás

Lyšák